Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

dinsdag 20 april 2010

BARBAPAPA 1


Ik blijf me steeds weer verbazen over de bijna wekelijkse 'vondsten' van toch wel oude dingen. Zo vond ik laatst dit spel van Barbapapa uit 1975. Ik heb destijds niet gekeken naar deze tekenfilmserie over de bekende familie, maar doordat het er goed uitziet, een klein beetje cult is en vooral omdat de muziek is geschreven door Joop Stokkermans, ben ik toch altijd wel allert geweest als ik er iets van tegen kwam. Dit spel valt op door zijn vormgeving die erg jaren '70 is. De familie is overigens bedacht in Frankrijk in 1970. Vanaf 1974 zijn er de tekenfilmpjes gemaakt van steeds 5 minuten, uitgezonden in meer dan 30 landen. Het is ook nu nog populair. Wil je meer weten, kijk dan hier.



De doos meet 19x38cm, het speelbord uitgevouwen 36x36cm. Verder bevat de doos een saaie gebruiksaanwijzing in meerdere talen, een dobbelsteen en negen figuren op kleurenschijfjes van doorzichtig plastic in rood, geel en blauw. Het is een product van Interbero Projects BV., zoals al gezegd uit 1975

Geen opmerkingen:

Een reactie posten