Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

maandag 19 april 2010

SCALEXTRIC


Ik heb getwijfeld om deze bijdrage als verpakking te registreren of (zoals nu het geval is) Scalextric. Ik heb dus gekozen voor de laatste optie, met name omdat de inhoud ook leuk is.




Het merk bestaat nog steeds en lijkt zelfs meer te leven dan ooit, maar het model in deze doos - de Lister Jaguar - is nog een echt vintage autotje op een dito baanstuk.



Toen ik wat verder zocht, vond ik nog een vintage model uit 1967 - de Lotus MM/c67. Hier heb ik helaas geen doos meer van.

Wat heb ik vroeger veel gespeeld met deze auto's en meters en meters baanstukken. Al toen ik de naam nog niet uit kon spreken - ik zei konsekwent Scalectrix - knoopte ik rechte stukken en bochten aan elkaar, regelaar in de hand, klaar en start!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten