Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

dinsdag 8 juni 2010

DISNEY DINSDAG 3

Een alleraardigst beeldje van Mickey Mouse, maar ik snap de funktionaliteit niet zo. Men zegt mij dat het een opbergbakje is voor paperclips. De wanden van het ronde bekertje onder Mickey zijn magnetisch. De ijzeren haakjes vallen dus niet naar de bodem, maar is dit handig?
Dhr. Muis kan opzij worden gedraaid en als je in het zachte rubber knijpt, dan piept hij. Toch maar even het internet raadplegen. Het Duitse bedrijf Widek Bibia blijkt fietsonderdelen te maken, zoals snelbinders en bellen. Onder deze laatste zit ook mijn beeldje van Mickey. Vandaar het geluid.

Het 18 centimeter hoge ding, wat ik nu voor me heb staan, lijkt dus niet origineel. Een nadere bestudering van het geval geeft aan, dat het om twee onderdelen gaat: Een fietsbel en een paperclipbakje. Zeer vakkundig in elkaar gezet. Toch twijfel ik over de authenticiteit van het geheel, aangezien de bedrijfsnaam ook op het bakje is gedrukt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten