Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

woensdag 30 juni 2010

KOPSTUKKEN


Een leuk voorbeeld van oude voetbal merchandise. 16 Kopstukken van het Nederlands voetbal 1973-'74, met van links naar rechts: Krol, Pahlplatz, Suurbier, Schneider, Hulshoff, Mansveld, Rep, Haan, van Hanegem, van Beveren, Brokamp, Schrijvers en Neeskens. Helaas ontbreken er drie hoofden: Cruyff, Keizer en Muhren.
Het was ook het merendeel van deze mannen die Nederland naar de finale wisten te trappen tijdens de WK '74 in München.

De 16 koppen staan op een 'podium' (43cm lang) van dun zeer breekbaar plastic. Op de achterzijde zijn 20 merknamen in dat plastic gestanst en daardoor nauwelijk leesbaar. Vermoedelijk waren dit de bedrijven die meededen. Bij aankoop van hun produkten kreeg je waarschijnlijk een hoofdje kado. Spaar ze alle 16! Wat een verschil met vandaag de dag. Tegenwoordig hebben al dit soort merken hun eigen aktie.

3 opmerkingen:

  1. Ik weet niet of u ze nog zoekt maar ik heb ze liggen voor een overlegd prijsje kunt u ze ophalen of ik verzend ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb er ook nog 11 liggen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb er nog 7 stuks met Cruyff, Keizer en Muhren.

    BeantwoordenVerwijderen