Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

woensdag 6 maart 2013

MIRA (1971)

Elke woensdag op HET Verzameloord een vinylsingel van een Nederlandse bioscoopfilm, op alfabetische volgorde.

Mira (1971)
regie: Fons Rademakers
met: Willeke van Ammelrooy, Jan Decleir, Luuc Bonette e.a.
componist: Georges Delerue

singel: Zonder jou
uitgevoerd door Liesbeth List
geschreven door Georges Delerue en Hugo Claus
singel. B-kant: Titelmuziek en Muzikaal theme
verschenen op Philips 6012 103
LIESBETH LIST - ZONDER JOU

TITELMUZIEK

MUZIKAAL THEMA


Volgende week woensdag: Moutarde van Sonansee (1958)

3 opmerkingen:

  1. Mira en Delerue? Wauw.
    Toch vraag ik me dan af, was er nou echt geen Nederlandse componist vrij in dat jaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi deDeurs, er waren in die tijd uiteraard wel Nederlandse komponisten beschikbaar, maar voor zover ik weet had Fons Rademakers internationale orientaties en was hij geïnteresseerd in de Franse Nouvelle Vague muzikanten en daar was Delerue een exponent van. Ik denk dat ie juist heel blij was dat Delerue dat moment beschikbaar was.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ja, Nicola Piovani was indertijd ook helemaal geen verkeerde keuze natuurlijk. Ik herinner me vaag een film waar Ennio Morricone voor gevraagd was (iets met het onderwerp Fries Paalzitten?), maar die bleek te duur...ik geloof dat er toen bestaande muziek van Morricone gebruikt is. Net als in Guido Pieters 'Vaarwel', waarin de score van Jean Lambrechts niet goed bleek te werken en vervangen werd voor Morricone's muziek uit La Califfa.

    BeantwoordenVerwijderen