Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

zondag 3 maart 2013

POSTER DANY

Ik kwam bij wat opruimwerkzaamheden op mijn werkkamer een ingelijste poster tegen van de Belgische tekenaar Dany (pseudoniem van Daniel Henrotin, 1943) en bedacht mij dat het al weer een hele tijd geleden is dat ik iets van hem op HET Verzameloord heb gezet. Dat werd dus tijd, want ik vind hem een van de betere tekenaars van de laatste 40 jaar.
Twee van zijn meest bekende stripfiguren zijn Rozebottel en Duifje Vleugelslag. Daar waar Duifjes vrouwelijkheden in de strips letterlijk werden verbloemd, heeft Dany op posters en latere illustraties van haar zich niet meer ingehouden. Deze poster meet 40x60cm.
Ik ga eens in mijn archieven zoeken naar nog wat andere tekeningen. Ik kom er nog op terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten