Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

maandag 2 januari 2012

ASTERIX REVISITED 3

De Asterix & Obelix poppetjes, geproduceerd tussen 1970 en 1975 (hier en hier te vinden op op HET Verzameloord) leven nog steeds. Ondertussen is bekend in welke zakjes ze werden verkocht (zie hieronder) en dat deze niet waren gesloten. Je kon dus kontroleren welke je kocht, zodat je geen dubbele kreeg. Dit zakje is uit 1970 en dus van de eerste serie poppetjes, de lichtblauwe reeks. Zie hier. Verder leert het zakje dat de uitgever Dunkin heet, dat er een kollektie van 40 verschillende te verzamelen was en ze gemaakt werden in Spanje.

6 opmerkingen:

  1. Ik bestrijd de lezing dat deze zakjes open waren! Ik heb de eerste serie figuren (die in allerlei kleuren beschikbaar waren) destijds fervent verzameld en heb ze allemaal nog. Gekocht voor een dubbeltje per zakje bij stomerij Logger, hoek citroenvlinderstraat/heidebloemstraat in Nijmegen. Ik weet nog goed dat je moest proberen te voelen wat er in zat, en dat dat bijna niet lukte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de zakjes waren zeker niet open. 100% zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klopt. Zakjes waren niet open. Je moest ze openscheuren. Vaak gekocht bij supermarkt Van der Meer/Later de SPAR Isabellaland Den Haag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Dirk, mijn naam is Miguel en ik kom uit Spanje. Ik ben een verzamelaar van kauwgomfiguurtjes en ik schrijf een boek en ik zou graag de foto's van de Asterix envelop willen publiceren, is dat mogelijk?
    Natuurlijk zullen de foto's naar behoren worden gecrediteerd met uw naam.
    Hartelijk dank.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Dirk, ik ben Misterdunkin, neem contact met me op. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Miguel (Spanje) / Misterdunkin,

      Graag contact opnemen met:
      dennis.lambrechts1966@gmail.com

      Gegroet, Dennis
      +31-6-12999360

      Verwijderen