Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

zondag 28 maart 2010

ASTERIX 6/1












































Je kon bij de kruidenier op de hoek een zakje kopen (wat het kostte weet ik niet meer) met daarin een poppetje en wat kauwgum. Ik heb er 61, maar ik weet niet of dat alles is. Ik heb het over klein formaat Asterix poppetjes (max 35mm hoog!) van monochroom plastic (elk figuurtje bestaat in rood, groen, geel, blauw en oranje). Hier de eerste 25, in het volgende bericht plaats ik de andere 36. Mocht iemand hier meer van weten of wellicht thuis nog een zakje hebben liggen waar ze oorspronkelijk in verkocht werden, laat me dat dan svp (via een reaktie) even weten.
(klik op een afbeelding om te vergroten)

9 opmerkingen:

  1. Ik heb deze ook verzameld in die jaren en als je een witte had, kon je deze opsturen en kreeg je een poster van Asterix en Obelix.Helaas ben ik alles kwijt geraakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sylvia, leuk om te horen dat meer mensen deze poppetjes hebben verzameld. Dat van die witte wist ik overigens niet. Omdat die natuurlijk massaal zijn teruggestuurd zal zo een wel zeldzaam zijn en dus erg moeilijk te vinden, maar wie weet... Nu ben ik in elk geval van het bestaan op de hoogte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi!! Ik vond ook deze poppetjes...vorige week op een zolder..gewoon een doosje vol. Belangstelling?
    Rike_platenkamp(A)msn.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Dirk,
    Inderdaad kon je deze asterixpoppetjes in de jaren '70 kopen voor 10 cent samen met een kauwgom erin. de zakjes waren oranje geloof ik en je ging altijd voelen aan het zakje omdat je niet wéér een dikke romein wilde hebben !
    Ik verzamel ze zelf ook en heb er slechts enkelen nog niet.
    Ben benieuwd naar de volgende plaatjes !
    Veel succes met verzamelen....

    Dennis

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaat ook om 2 verschillende series. De eerste serie was iets kleiner en verfijnder dan de tweede. Die eerste bevatte vooral figuren uit Cleopatra en De Britten, naast Galliers en Romeinen. De tweede, latere serie, had veel figuren uit Het Geschenk van Caesar. Ik vind de eerste serie het leukst.

      Verwijderen
    2. Ik bedoel uit De Lauwerkrans van Caesar, en niet uit Het Geschen.

      Verwijderen
    3. Er zaten ook figuurtje uit De Olympische Spelen bij.

      Verwijderen
  5. Die poppetjes van Asterix kreeg je bij kauwgom van het merk Belga.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. o, die had ik ook allemaal, en nog zelf beschilderd ook. Gelukkig heb ik nu mijn eigen schaal 1:1 Romeinse uitrusting :-)

    BeantwoordenVerwijderen