Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

dinsdag 23 maart 2010

MARKUS DE REUS 1/3


Dit is voor mij jeugdsentiment! Ik ken dit boek van binnen en van buiten en dat alleen uit mijn jeugd. Waarschijnlijk heb ik er destijds veel in gewerkt. Het was een teken-, kleur-, lees-, speel en puzzelboek Fascinerend.
Ik vond op het Internet één vermelding van Markus, van iemand die het boek kreeg tijdens de besneeuwde kerst van 1964. Toen was het er al kennelijk. Ik heb het pas later gekregen, want in 1964 was ik pas drie! Dat kan ook best, want mijn exemplaar is vermoedelijk een her-uitgave, uitgegeven door Amsterdam Boek. De oorspronkelijke uitgever was Plem Studio - Propaflex Leermiddelen in Rijswijk.
De tekenaar is onbekend evenals het jaar van uitgave.

3 opmerkingen:

  1. Ik herinner het me niet meer. Ik herinner me alleen dat mijn moeder me zei dat ik "het verhaal van Markus de Reus" uit mijn hoofd kende en dat zij het steeds moest blijven vertellen van mij toen ik drie was. Ik ben op zoek naar dit verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herinner het me niet meer. Ik herinner me alleen dat mijn moeder me zei dat ik "het verhaal van Markus de Reus" uit mijn hoofd kende en dat zij het steeds moest blijven vertellen van mij toen ik drie was. Ik ben op zoek naar dit verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach ja ik kreeg hem ook en mijn zus 4 jaar ouder ook we gingen logeren bij opa en opoe ...ik was ook te klein om te lezen maar kleuren was super ...volgens mij ligt hij nog op zolder toch eens zoeken

    BeantwoordenVerwijderen