Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

zondag 28 maart 2010

BATMAN 2: JUMBO


Wat is een kringloopwinkel toch een uitstekende instelling. Wat de een niet meer wil is een ander heel blij mee. Zo vond ik gisteren dit spel van Batman, in Nederland in licentie uitgegeven door Jumbo, spellenfabriek van Hauseman en Hütte. Het spel is niet gedateerd. Ik heb alle speelgoedboekjes van Jumbo tussen 1951 en 1971, met uitzondering van 1966-67. Vermoedelijk dateert dit spel juist uit die periode, gezien ook de populariteit van de televise-serie. Overigens is in dit spel daar geen verwijzing naar, maar dat zou kunnen liggen in het feit dat het eigenlijk een uitgave is van MB (Milton Bradley), vermoedelijk al vóór de tv-serie, gebaseerd op de succesvolle strip. Vanwege het succes in Amerika snel hier uitgegeven, maar aangezien de uitzendingen op de Nederlandse tv na enkele afleveringen staakten, is ook het spel een snelle dood gestorven. Ik heb heel veel Jumbospellen, maar deze had ik nog nooit gezien.

Het gaat om een vrij grote doos van 39x27 cm en heeft bij Jumbo no. 483 gekregen. Hieronder enkele impressies: de gebruiksaanwijzing (kun je helemaal opvouwen), het speelbord, een kaart om de boeven in te verzamelen en de binnenkant van de doos. (klik om te vergroten)

3 opmerkingen:

  1. Vanmiddag kwam ik met hetzelfde spel thuis. Oòk van de kringloop! Welliswaar gebruikt maar volgens mij echt wel een pareltje, Je bent volgens mij de enige op Google afbeeldingen met dit spel Nu weet ik ook het jaartal met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid. Mijn Dank. Groet Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kocht er gisteren, 26 februari 2019 ook 1 in de kringloop, op mp kwam ik er nog 1 tegen, die man heeft er het jaartal 1967 bij staan. Ik kon nl ook geen datum op de doos of in de beschrijving terug vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eric ebo2000@gmail.com2 september 2022 om 14:23

    Ik heb dit spel ook, maar zonder spelregels. Bij Jumbo nagevraagd, maar zij hebben de handleiding niet meer. Wie kan mij helpen aan een scan van de spelregels?
    Mijn dank zal extreem groot zijn!

    BeantwoordenVerwijderen