Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

dinsdag 30 maart 2010

SINGLEHOES 8: SOUNDS IN SPACE



Ik viel onmiddellijk voor dit hoesje. Heel erg jaren '50 en ook de titel Sounds in Space kan alleen uit die periode zijn, de Space-Age. Het is een demonstratie-single die behoorde bij een grote langspeelplaat. Deze heb ik niet, maar op het Internet vond ik wel de Amerikaanse versie. Daarover hieronder meer. De voorkant van de hoes is Engels, de achterkant Nederlands met geweldige tekst: De grammofoonplaat heeft reeds vele gedaantewisselingen ondergaan o.a. 78-toeren, waarna resp. de 45 toeren single- en extended play en de langspeelplaat van 33 toeren per minuut volgden. De volgende stap is: STEREO. Een klein citaat slechts, de rest is te lezen op de afbeelding van de achterkant hieronder. De single zelf is Engels gesproken door Ken Nordine. het label is RCA Victor nummer 61-7370.

Zoals gezegd heb ik de bijbehorende LP niet, maar een afbeelding van de hoes vond ik op Internet. Of de LP er in Nederland ook zo heeft uitgezien weet ik niet. De verschilen zijn echt minimaal. Dat wordt opletten de komende tijd. Op YouTube kun je de hele LP beluisteren in vier delen. Het geluid op deel 1 komt exact overeen met dat van mijn single. Dit bracht mij op de gedachte dat het singletje een Nederlandse toevoeging is. De rest van de LP is instrumentale klassieke muziek.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten