Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

zondag 19 mei 2013

LOURDES 53: GROTE GIPSEN GROT

Niet alleen een behoorlijk grote grot (32cm hoog), maar ook een zwaar model (2 kilo!) van gips. Het is niet duidelijk of het een eigen maaksel is of een officieel model. Er wordt nergens een producent of jaar genoemd.  Op de achterkant  is wel een code gekerft: BFG (of BFC) 802. Weet iemand wat dat kan betekenen? Het lijkt me wel een redelijk oud model, misschien wel van voor de Tweede Wereldoorlog zelfs.

Verder is het opvallend plat, dus vermoedelijk frontaal bedoeld op een kast, op een altaar of in een vitrine.


1 opmerking:

  1. Een tante van mij heeft ook een exemplaar. Mijn moeder had ook 1, maar die heb ik laten vallen. Ik ben van de jaren 50 en ik weet niet anders dan dat de grot in bezit van mijn moeder was. Ik zal eens vragen of ze er wat meer over kan vertellen. Ik ben nog op zoek naar een exemplaar.

    BeantwoordenVerwijderen