Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

vrijdag 28 mei 2010

BATMAN 5: POCKETS

Drie wat minder bekende pockets van Batman uit 1967:
1. Batman en de Grimeur!
2. Batman en de Joker: Wie het laatst lacht lacht het best
3. Batman en de Boekenwurm: Het boek dat nooit werd geschreven.
De boef uit deel 1 zegt mij niks, dat wil zeggen dat ik me niet kan herinneren dat hij in de TV-serie zat met Adam West en Burt Ward. De Joker uiteraard wel (in dit verhaal speelt overigens Cat-woman mee) en ook de Boekenwurm komt zeker in de serie voor. Al met al best een vreemde keus van boef.
De boekjes (12x18cm) zijn uitgegeven door Vanderhout & Co in Utrecht en bevatten elk 64 pagina's tekst. Ter illustratie telt elk deeltje ongeveer 20 zwartwit teke-ningen. Alleen de omslag is in kleur. Wie zou de tekenaar zijn?





Ik heb geen idee of er nog meer delen zijn uitgebracht. Het zijn vertalingen uit het Engels. Misschien zijn dit de enige drie die omgezet zijn naar het Nederlands. Mocht ik ooit nog andere deeltjes tegen het lijf lopen, zal ik ze op HET Verzameloord plaatsen.







Tot slot vier voorbeelden van de zwartwit illustraties, random overgenomen uit de drie boekjes.

2 opmerkingen:

  1. De naam van de tekenaar van de covers is mij niet bekend maar het lijkt me dezelfde tekenaar als die van de eerste kaugomplaatjes serie hier in Nederland.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had die boekjes ook en volgens mij was die "Grimeur" een slechte downgrade van het personage False Face uit de serie.

    BeantwoordenVerwijderen