Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

vrijdag 14 mei 2010

DE FANTOOM































Deze strip van De Fantoom vond ik onlangs op een rommelmarkt. Dat was een herkenning. Een jeugdherinnering, zoals ze dat noemen. Dit boek moet ik als kind hebben versleten. Spannend en sensationeel. En dat kom ik dan zomaar tegen, nagenoeg in een onbevlekte staat, op een rommelmarktkraam.


Het gaat hier om een uitgave van uitgeverij "Nooigedacht" in Hilversum uit 1965. Ik vraag me dan vrijwel meteen af hoe zo'n boek na 45 jaar er nog zo goed uit kan zien en weet dan één ding zeker: Het is niet het exemplaar uit mijn jeugd.

2 opmerkingen:

  1. Ik verzamel The Phantom (Fantoom) en ik ben op zoek naar een uit Nederland te vinden. Zou u bereid zijn om te verkopen of te verhandelen die kwestie of enige andere Nederlandse Phantom (Fantoom) komische zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb de strip de fantoom spannende avonturen in de jungle periodieke uitgave van uitgeverij nooitgedacht in hilversum en wil hem verkopen

    BeantwoordenVerwijderen