Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

dinsdag 25 mei 2010

SUPER 8: LONESOME GHOSTS (1937)


Ik vond onlangs dit Super 8 filmpje Un Dessin Animé de Walt Disney uitgegeven door Film-Office. Het is een algemeen hoesje. De serie bestaat waarschijnlijk uit acht titels, die op de achterkant en de zijkanten van het doosje worden vermeld. De film in mijn doosje is Mickey & Les Fantomes, vermeld op de onderkant met zwarte letters op gele ondergrond. Ik heb de film nog niet gedraaid, maar een tegen het licht gemaakte framestill van de titels bevestigde mijn vemoeden. Het is de Franse titel van de korte film Lonesome Ghosts uit 1937 met naast Mickey Mouse ook Donald Duck en Goofy als ghosthunters. De titel kreeg niet alleen een vertaling, ook een nieuwe vormgeving.

Over het bedrijf Film-Office heb ik niets kunnen vinden. In een eerder geplaatst bericht over een super 8 filmpje van Popeye was de uitgever ook Film-Office

2 opmerkingen: