Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

donderdag 13 mei 2010

HEMELVAART


Het is vandaag Hemelvaart, een van oorsprong Katholieke feestdag, vandaar bijgaande afbeelding afkomstig uit het boek Mijn levensweg Voor Jongens en Meisjes die hun Eerste H. Cummunie hebben gedaan uit 1952. Het is uitgegeven door De Fontein uit Utrecht. Teksten van frater M.Bellarminus Mol en plaatjes van Frans van Noorden. Of is dit een andere Hemelvaart?

1 opmerking:

  1. Dirk X. Over uw vraag over het botenhuis van KARZV De Hoop, Weesperzijde, Amsterdam, kan ik het volgende vertellen: vandaag ben ik naar het botenhuis gegaan om de sculptuur te zien. Niets te zien. Er zat een bel aan het hek, dus aangebeld.
    Vriendelijk te woord gestaan en: de sculptuur bestaat nog, maar is tijdelijk weggehaald. De Amsterdamse School-deuren zijn in de kantine in gebruik als binnendeuren (van buitenaf niet te zien derhalve).
    Over de zwartharige pin-up nog de volgende opmerking: valt deze pin-up inderdaad in de zgn. Rubens categorie?(Rubens vrouwen waren meer gevuld, maar dat is ook weer langer geleden). De huidige pin-ups hebben toch meer een anorexia "trekje". Ook kijkt de eerder genoemde pin-up onschuldig zijwaarts, in de trant van: ik kan het toch ook niet helpen, dat ik er goed uitzie? De huidige pin-ups kijken meer recht in de lens, in de trant van: wat wil je van me?
    Waarschijnlijk zit het verschil in de emancipatie van de vrouw, ook op dit interessante terrein.
    Dirk X. wat is uw mening hierover als (ervarings)deskundige?
    John B.

    BeantwoordenVerwijderen