Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

zaterdag 22 mei 2010

SPELEND LEREN


Vroeger was alles anders, maar of het beter was. Ik weet het niet. Ik kan me dit boekje niet meer voorstellen op de huidige basisschool. Onder twee voorbeelden uit het boekje. Klik erop om te vergroten.
Jaar en uitgever onbekend.

4 opmerkingen:

  1. De tekening rechts doet sterk denken aan werk van Theo Funke Küpper (1904-1977), tekenaar van o.a. de bekende Verstrooide Professors. Mogelijk is het een gezamenlijk project van Theo en zijn broer Frans (1908-1992), zoals ook dit spel:
    http://antiek-kunst.marktplaats.nl/antiek-speelgoed/345828770-spel-van-de-gebr-funke-kupper-20-30-er-jaren.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zou best kunnen. Ik heb nog niet eerder gehoord van beide broers. Ik heb het nog extra nagekeken maar in dit boekje wordt geen enkele tekening gesigneerd. Ook worden er nergens medewerkers vermeld. Wel is het duidelijk dat er verschillende handen aan hebben gewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die tekening rechtsonder lijkt me zeker gemaakt door de tekenaar van de Verstrooide Professor. Kan daar niet een keer iets van worden geplaatst op het Verzameloord?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik moet wel ergens iets hebben liggen van de Verstrooide Professor. Ik zal het opzoeken en binnenkort een plaatsje geven.

    BeantwoordenVerwijderen