Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

donderdag 13 mei 2010

UFO

In Nederland een van de minder bekende series van Gerry Anderson (Thunderbirds, Captain Scarlet) is UFO uit 1970. Het is zijn eerste televisieserie met echte acteurs in plaats van poppen. Het gaat over e en geheime organisatie genaamd SHADO, die een invasie van vliegende schotels in het geheim onderzoekt. Ik vond deze videoband op Koninginnedag en en de titel Spacecommand S.H.A.D.O. deed mij onmiddellijk aan UFO denken, de afbeelding totaal niet!! De teksten en foto's op de achterkant bevestigde mijn vermoeden dat het hier wel degelijk ging om de Anderson serie. Nader onderzoek wijst uit dat er drie films zijn uitgegeven, samengesteld uit twee of meer afleveringen uit de serie:
1. INVASION: UFO (niet uitgegeven in Duitsland)
Episodes 1 "IDENTIFIED" en 22 "REFLECTIONS IN THE WATER"
2. SPACE COMMAND SHADO ("Weltraumkommando SHADO")
Episodes 11 "THE SQUARE TRIANGLE" en 16 "KILL STRAKER"
3. SHADO ("80.000 Meilen durch den Weltraum")
Episodes 19 "THE CAT WITH TEN LIVES", 25 "THE PSYCHOBOMBS"
en 24 "TIMELASH"

Mijn band is een Nederlandse uitgave van (het voor mij onbekende)
P.V.B. Video. Jaar van uitgave onbekend
. De Duitse versie is uit 1985.
Helaas was de film afgespoeld en vervangen
door een onbeduidende
televisieopname. Hieronder twee variaties op mijn Nederlandse hoes.
Klik erop om te vergroten
.
Voor informatie over deze uitgaves en over UFO klik hier

.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten