Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

zaterdag 2 juli 2016

BLOKPUZZEL

Een volstrekt anonieme doos, die desondanks toch mijn aandacht trok, vanwege de opvallende prent op de deksel. Ik dacht aan een puzzel, maar daarvoor bleek de doos (25x21cm) veel te zwaar. De inhoud bleek een zgn. blokpuzzel, bestaande uit 30 kubussen met op elke zijde een stukje van een afbeelding. In de doos dus zes puzzels van 30 gelijkvormige stukken. Een van deze zes staat op de voorkant van de doos, een tweede aan de binnenkant van het deksel, de overige vier zijn toegevoegd op losse vellen.





De prenten horen overduidelijk bij elkaar, maar ik heb werkelijk geen idee om welk sprookje het gaat., ALS het een sprookje is. De sfeer van de prenten doet een klein beetje denken aan een oud sprookjesboek dat ik heb (ga ik nog een keer publiceren hier) en dat mogelijk is getekend door Bernardus Reith. Zijn deze tekeningen ook van zijn hand?

Zoals eerder opgemerkt een doos zonder enige tekst, dus geen enkele aanwijzing naar land of jaar of verhaal. Wie weet hier meer van?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten