Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

woensdag 13 juli 2016

TINA VERJAARDAGKALENDER

Een 'verjaarskalender' van het meisjesweekblad Tina. Twaalf kaartjes in een houdertje. Elke maand een nieuw kaartje in het venster met zelf ingevulde namen. Ik had hem al een tijdje liggen om hem te gaan gebruiken, maar aangezien dat niet gebeurde wilde ik het ding weggooien. Nog een blik op de elfjes en dan weg ermee! Maar ...wacht eens! Wie is dat mannetje dat daar aan het vissen is in een wak? Dat lijkt Douwe Dabbert wel, het stripfiguurtje van Piet Wijn.

Hij was het absoluut en ook de rest van de tekeningen bleken, bij nadere beschouwing zonder twijfel van de hand van Piet Wijn. Oordeel zelf.












Via dat wonderbaarlijke internet toch maar even zoeken en inderdaad. Mijn vermoeden klopte. De kalender verscheen op de achterkant van drie nummers van Tina (1978-52, 1979-1 en 1979-2), steeds met vier stroken. Deze moest je netjes uitknippen en op karton plakken. Ik neem aan dat de houder bij nummer 4 zat, maar dat heb ik niet kunnen vinden.





Het kalendertje meet 18,5x7,5cm


2 opmerkingen: