Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

maandag 8 februari 2016

VERJAARDAG: LANA TURNER

Elke dag zijn er vele mensen jarig. Iedere dag worden talloze mensen een jaartje ouder. Allemaal van Harte Gefeliciteerd.
Onder hen ook enkele beroemd- en/of bekendheden. De mij meest aansprekende zal ik dagelijks vermelden op HET Verzameloord. Vandaag zou ik hebben kunnen kiezen voor Nick Nolte (1941), Mary Steenburgen (Amerikaanse actrice, 1953) of Marco Bakker
Marco Bakker (operazanger, 1938), sinds 1989 getrouwd met actrice Willeke van Ammelrooij, is wellicht best een goede zanger en hij heeft ook enkele leuke dingen gedaan voor TV, maar het meest bijzonder vind ik hem toch wel in de enige bioskoopfilm die hij tot nu toe heeft gemaakt Theo en Thea en de ontmaskering van het tenenkaasimperium uit 1989.

Maar goed. Dit even terzijde. Mijn keuze van vandaag is gevallen op
LANA TURNER
Lana Turner (1921-1995), was een Amerikaans actrice. Ze werd in 1958 genomineerd voor een Oscar voor haar hoofdrol als Constance MacKenzie in de dramafilm Peyton Place. Enige jaren later is daar ook een TV-serie van gemaakt.

Turner kreeg in 1960 een ster op de Hollywood Walk of Fame.

Ze heeft meegewerkt aan 59 produkties voor bioskoop en TV, o.a. Falcon Crest (1982-1983) en een aflevering van Loveboat (1985).
Maar waarom ik haar op mijn netvlies heb staan is vanwege onderstaande foto.
Die stond paginagroot in een fotoboek over films. Toen ik dat boek jaren geleden - bij een grote opruiming - weg heb gedaan, heb ik o.a. deze foto eruit gehaald en bewaard. Het is een publicity still voor de film The Prodigal uit 1955.
Op internet vond ik nog een andere foto uit dezelfde fotosessie.
Als ze nog geleefd had, zou ze vandaag 95 jaar zijn geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten