Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

zondag 17 januari 2016

TOET! THUNDERBIRDS ARE GO

Laat ik voorop stellen dat ik niks met kinderen heb. Ik heb er ook niks tegen, maar het is voor mij geen levensinvulling. Desalniettemin heb ik onlangs dit boekje meegenomen uit de plaatselijke kringloopwinkel.
Het is een soort van blokboekje (13x13cm) met daarin 12 pagina's en dito tekeningen van voertuigen, zoals een trein, een bus en een zelboot. Het idee van dit 'voelboekje' is dat delen van de tekening vervangen zijn door materialen die je dus kun bevoelen. Maar anyhow. Daar gaat het dus niet om. Wat schetst namelijk mijn verbazing als ik de laatste bladzijde bekijk.
THUNDERBIRD 1
uit de jaren zestig TV-serie The Thunderbirds.

Oorspronkelijk is het in 2010 uitgegeven door Dorling Kindersley Limited. Ik heb de tweede Nederlandse druk uit 2013, op de markt gebracht door Veltman Uitgevers in Utrecht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten